vrijdag 2 september 2011

vakantie nazorg

Lieve Narimda,
We hebben vlooien! Kattenvlooien om precies te zien. En die zijn erg hardnekkig wat de meeste honden hebben geen hondenvlooien maar kattenvlooien. De man van de dierenwinkel verteld me deze wijsheid. En gaf ons heel veel meer informatie over deze kleine rotbeestjes toen we de spuitbussen met vlooienverdelger betaalden. Maar die details die zal ik je besparen.

We hebben vlooien!
Het is zo fijn omdat gewoon hier zo op te schrijven. We zijn al 4 dagen terug van vakantie en ik heb dit aan bijna nog niemand durfen te vertellen. Ondanks het warme weer loop ik met lange mouwen en een lange broek in het zonnetje, om de tientallen vlooienbeten te verbergen. Ik schaam me er een beetje voor en wil  niet denken dat mensen/collega/buren/vrienden denken dat ik 't niet zo op de hygiĆ«ne heb. Ik ben geen poetsvrouw maar maak wel geregeld schoon (met de Franse slag). Douche elke dag, floss als ik eraan denk.

Volgens de man in de dierenwinkel gebeurt het heel vaak, dat als je kat ook op vakantie gaat de vlooien op de bank dansen. En als je eerder thuis bent dan de poes de vlooien je tegemoet springen. 'Je kan er niet veel aan doen' zei hij nog opbeurend

Vanmiddag maar flink stofgezogen, gespoten met het gif, gelucht en hopen dat ze vertrokken zijn. Eigenlijk hoop ik dat als onze Matcho weer terug is van het logeren bij oma en opa dat de vlooien weer op hem springen en niet meer op mij.
En als mensen vragen hoe was je vakantie dat ik dan zonder mezelf te krabben kan zeggen hardstikke leuk en het is zo fijn om weer thuis zijn!


liefs, manzanita

Narimda vind je hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten